Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1 MARTIE!
02-25-2010, 11:38 AM
Post: #1
1 MARTIE!
Un martisor!
   
Un text sentimental!
A darui iubirea!
...A darui iubirea este o experienta reala, frumoasa, deoarece in acest
caz esti rege. A primi iubirea este o experienta nesemnificativa, ca
aceea a unui cersetor. Nu fiti cersetori. Macar in ceea ce priveste
iubirea, fiti regi, deoarece iubirea este o calitate inepuizabila;
puteti sa daruiti cit de mult doriti. Nu va fie teama ca se va
epuiza si ca va veti spune intr-o buna zi: "Dumnezeule! Nu mai am
nici un pic de iubire de daruit." Iubirea nu este ceva cantitativ,
ci calitativ; ea are calitatea de a creste atunci cind daruiti si de
a se diminua atunci cind o tineti doar pentru voi. Daca ramine numai
in voi, moare. Daruiti deci cit puteti. Nu trebuie sa va pese. O
minte zgircita isi spune: "Imi voi darui iubirea numai anumitor
persoane, care au anumite calitati". Voi nu intelegeti faptul ca
aveti in voi atit de mult... sunteti la fel ca un nor gata sa-si
reverse ploaia. Norului nu ii pasa daca se revarsa asupra stincilor,
gradinilor sau oceanului - acest lucru nu are nici o importanta. El
vrea sa se elibereze, si acea eliberare ii da o senzatie
extraordinara. Primul secret este: Nu cereti niciodata sa fiti
iubiti. Nu asteptati iubirea, gindindu-va ca o veti darui numai
atunci cind vi se va cere acest lucru.
OSHO
O floare de sezon!
   

...si maine este o zi...
http://www.verze.ro/forum-femei.html
Visit this user's website Find all posts by this user
Add Thank You Quote this message in a reply
[-] The following 1 user says Thank You to Old DG for this post:
rucsa
02-26-2010, 11:39 AM
Post: #2
RE: 1 MARTIE!
Martisorul-traditii romanesti-inceputul primaverii



Folclorul roman s-a dezvoltat la confluenta a doua mari regiuni ale civilizatiei europene: vestul si sudul Europei. De-a lungul secolelor, romanii si-au cristalizat propria lor cultura. Aceasta cultura reprezinta nevoia de comunicare a omului cu natura si a omului cu alti oameni. Spiritualitatea romaneasca a fost in perfecta armonie cu pozitia geografica a tarii noastre si cu practicile populare ale romanilor.

Cultura romaneasca prezerva cu grija memoria stramosilor ei, astfel ca printre cele patru mituri importante ale romanilor il vom intalni alaturi de “Miorita” si pe cel al “Babei Dochia”, ultimul fiind in stransa legatura cu data de 1 Martie si cu martisorul.
Romanii sarbatoresc venirea primaverii intr-un mod unic, la inceputul lunii martie.
1 Martie este in calendarul ortodox ziua Evdochiei, o femeie martir, numita si Dochia. Sarbatoarea este de fapt apriori timpurilor crestine, iar Dochia este un personaj pagan.
Traditia martisorului este o mostenire de la stramosii nostrii romani. Cuvantul “martisor” are origini latine si este numele po39r al lunii martie.

Acest stravechi obicei al primaverii este specific poporului roman si isi are originea in credintele si practicile agrare. Sarbatoarea lui are loc in prima zi a lui martie, considerata ca prima luna a primaverii. La Roma, inceputul anului nou se sarbatorea la 1 martie, luna care purta numele zeului Marte, ocrotitor al campului si al turmelor, zeu care personifica renasterea naturii.
La vechii traci aceleasi atribute le avea zeul Marsyas Silen, considerat inventatorul fluierului, cultul sau fiind legat de glia materna si de vegetatie. Lui ii erau consacrate sarbatorile primaverii, ale florilor si fecunditatii naturii.
In multe sapaturi arheologice din Romania s-au gasit martisoare cu o vechime mai mare de opt mii de ani. Sub forma unor mici pietre de rau vopsite in alb si rosu, ele erau insirate pe ata si se purtau la gat. Culoarea rosie, data de foc, sange si soare, era atribuita vietii, deci femeii. In schimb, culoarea alba, conferita de limpezimea apelor, de albul norilor era specifica intelepciunii barbatului. De altfel snurul martisorului exprima impletirea inseparabila a celor doua principii ca o permanenta miscare a materiei. El semnifica schimbul de forte vitale care dau nastere viului, necurmatul ciclu al naturii. Culorile alb si rosu au ramas pana in zilele noastre ca simbol al sexelor, ele fiind regasite si la bradul de nunta si inmormantare.
Cand venea primavara, oamenii obisnuiau sa lege de copacii funii albe si rosii, cu scopul de a alunga duhurile rele. Aceasta masura de precautie era luata pentru a preintampina orice fel de posibil dezastru care s-ar fi putut abate asupra florilor copacilor si i-ar fi putut impiedica sa rodeasca.
La originile martisorului a stat o moneda de aur la care se atasa o sfoara facuta din doua parti rasucite, una rosie si alta alba, pe care copiii obisnuiau sa o poarte la gat. Exista credinta, conform careia, acesta amuleta aducea noroc si fericire. Fetele purtau martisorul pana cand infloreau copacii, moment in care, legau martisorul de trunchiul unui copac iar cu moneda isi cumparau branza, pentru a avea o fata alba si frumoasa tot anul.
Dupa un timp, margele frumos colorate au luat locul monedei. In unele parti ale tarii, martisorul este purtat la incheietura mainii, toata luna martie. Dupa care, inainte de rasaritul soarelui, fetele il innoada de trunchiul unui copac sau il pun intr-un arbust de trandafiri, cu convingerea ca toate dorintele lor se vor implini.
Simbolul snurului realizat din cele doua parti rasucite, una alba si cealalta rosie, a fost initial folosit de daci inainte ca romanii sa-i cucereasca. Pe acea vreme snurul era alcatuit din alte doua culori: alb si negru. Culoarea neagra reprezenta lana neagra data de Baba Dochia nurorii sale, si simboliza intunericul iernii. Partea alba simboliza lumina primaverii. Lana s-a schimbat, conform legendei, din negru in alb prin sacrificiul fetei. Din aceasta cauza partea rosie din martisor reprezinta sangele si sacrificiul. In final, primavara si martisorul vor fi mai puternici decat intunericul cu ajutorul lui Isus Cristos.
In zilele noastre, martisorul este un simbol al primaverii care va sa vina, iar realizarea lui a devenit o adevarata opera de arta. Oamenii ofera cu multa placere de 1 Martie martisoare celor pe care ii iubesc, ca simbol al admiratiei lor, ca respect si stima speciala pentru doamne si domnisoare.

MARTISORUL LA VECINII NOSTRII

Daca mergi pe strazile Bulgariei, pe data de 1 Martie, vei intalni numeroase figuri fericite. Dar in primul rand, ochii tai vot fi capturati de martisoare. Toata lumea isi decoreaza hainele cu ele. Mai mult, poti sa observi martisoare purtate chiar de caini si pisici. In satele mici din munti, oamenii isi aranjeaza si animalele domestice din ograda (miei, cai, capre etc) cu astfel de podoabe. Casele au si ele, de asemenea, propriul lor martisor.
Te-ai putea intreba de unde provine acest obicei. In timpurile vechi, “matenitsa” cum sunt denumite martisoarele in limba bulgara, au fost acceptate ca un semn de ritual, ca o amuleta creata special pentru a te proteja de spiritele rele. In zilele noastre, aproape toate aceste simboluri au fost uitate, ramanand doar cel legat de venirea primaverii. Dar si acum, bulgarii cred ca, vor fi sanatosi tot timpul anului daca poarta “martenitsa” in luna martie. Exista o zicala din batrani care spune ca “daca nu porti martisor, Baba Marta va aduce spiritele rele in casa ta”. Caracterul mitic Baba Marta personifica primavara si soarele care poate cu usurinta sa arda fetele sensibile ale oamenilor. Conform credintei nationale, Baba Marta este o batrana neputincioasa. Acesta este motivul pentru care are tot timpul la ea un bat de fier in care se spijina. Bulgarii cred ca, temperamentul batranei este foarte instabil. Astfel ca, atunci cand Marta zambeste, soarele staluceste pe cer, iar atunci cand este suparata pe cineva, vremea urata isi face simtita prezenta. Majoritatea ritualurilor aveau ca obiectiv principal multumirea batranei. Baba Marta nu va vizita decat casele curate si bine ingrijite. Din acest motiv, in fiecare an, la sfarsitul lui februarie, bulgarii obisnuiesc sa-si faca curatenie generala in case. Este de fapt un simbol al curatarii de tot ceea ce s-a adunat rau de-a lungul anului, de toate lucrurile vechi si nefertile, si de care trebuie sa te debarasezi odata cu venirea primaverii, pentru a te putea purifica.
Baba Marta are cerinte specifice pentru cei cu care se va intalni la inceputul lui martie. Astfel ca, batranii nu trebuie niciodata sa iasa prea devreme din casa in aceste zile pentru ca batrana doreste sa intalneasca doar fete tinere si femei. Doar asa vremea va fi tot anul frumoasa si calduroasa. Trebuie de asemenea sa poriti “martenitsa”.
Toata lumea poarta “martenitsa” in Bulgaria, inclusiv necuvantatoarele. Martisoarele bulgarilor sunt asemanatoare celor din Romania. Sunt facute din doua bucati de matase, una alba si cealalta rosie, rasucite intre ele, la care se ataseaza monede, par din coada de cal, margele, usturoi, carcase de melci etc. Impreuna formeaza amuleta.
In anumite regiuni din Bulgaria martisoarele sunt purtate in functie de statutul social al persoanelor in cauza. Astfel, fetele nemaritate vor purta martisorul in partea stanga a rochiei, in vreme ce fetele batrane il vor purta pe degetul mic al mainii stangi. Barbatii casatoriti poarta “martenitsa” la soseta dreapta.
Martisoarele se poarta o perioada de timp bine determinata, dupa care se agata in copacii care urmeaza sa infloreasca. Procesul scoaterii martisoarelor a fost legat de paracticile de previziune a vremii. In sud, spre exemplu, oamenii cred ca ar trebui sa-ti dai jos martisorul doar atunci cand vei observa un stol de berze. In alte regiuni acest lucru se intampla la vederea unei lebede, existand credinta ca, vei fi tot anul la fel de gratios precum respectiva pasare. Fetele nemaritate isi pun martisorul sub o piatra mare si incearca sa ghiceasca care le va fi ursitul.
Scoaterea martisorului, conform ritualurilor, are un scop bine intemeiat: sa marcheze astfel tranzitia dintre sfarsitul iernii si noul anotimp care incepe.
Martenitsa, aceasta amuleta magica, mostenita de la predecesori, este primul semn al venirii primaverii. El simbolizeaza credinta fiecaruia ca toate vor fi mai bune in anul ce va sa vina.
Martisorul

Obiceiul martisorului, simbol ancestral al unui vechi scenariu de innoire a timpului in pragul primaverii, este legat, conform traditiei, de momentul mortii si nasterii simbolice a unei zeitati feminine autohtone - Baba Dochia.
Martisor este si denumirea populara a lunii martie, luna inceputului de an agrar.
Obiceiul martisorului s-a pastrat pana in zilele noastre dar nu la cotele sensibilitatii de alta data.
In credinta populara martisorul simbolizeaza funia anului care aduna, prin impletirea celor doua fire, cele 365 de zile calendaristice. Culorile alb si rosu reprezinta cele doua anotimpuri opuse, iarna si vara, in vechile societati traditionale fiind cunoscute doar aceste doua anotimpuri de baza, primavara si toamna fiind considerate a fi doar anotimpuri de trecere.
Conform credintelor bucovinene, martisorul este firul zilelor din an tors de Baba Dochia in timp ce urca cu oile pe munte, asemanator firului vietii omului tors la nastere de catre ursitoare. Culoarea alba reprezinta frigul iernii ce se incheia iar cea rosie caldura verii ce urma in mod firesc in calendar.
Semnificatia martisorului s-a diluat odata cu trecerea anilor. In trecut, el era confectionat de catre mame, care adaugau la snurul bicolor, impletit din fire de lana (stramatura), cate o moneda de argint sau chiar de aur si-l legau la mana copiilor in dimineata zilei de 1 martie, inainte de rasaritul soarelui. Se credea ca, in felul acesta, copiii erau aparati de rele si de boli si ca aveau sa fie sanatosi, precum argintul, si rosii la fata, precum culoarea rosie din snur.
Fetele isi atarnau firul impletit la gat, in credinta ca nu vor fi fie arse de soare peste vara, conform zicalei: “Cine poarta martisoare / Nu va fi parlit de soare”.
In comunitatile traditionale bucovinene fetele ofereau cu multa bucurie martisorul, in ziua de 1 martie, flacailor din sat, obicei care s-a pastrat pana astazi.
Martisorul era purtat de catre copii timp de 12 zile sau pana la anumite sarbatori de primavara (Mucenici, Blagovistenie, Florii, Paste ), pana la inflorirea pomilor fructiferi sau a unor arbusti precum macesul. In alte locuri, martisorul era purtat pana la sosirea pasarilor calatoare, cand era aruncat in directia de unde veneau acestea rostindu-se: “Ia-mi negretele si da-mi albetele”. In cazul in care martisorul era purtat pana la inflorirea pomilor, acesta se atarna pe crengile inflorite iar cu banul de la fir se cumpara vin rosu, paine si cas proaspat pentru ca purtatorii, simbolului de primavara sa aiba fata alba precum casul si rumena precum vinul rosul.

Martisorul era un simbol purtat cu multa demnitate si chiar solemnitate de catre membrii societatii traditionale, care evitau orice comportament necivilizat in perioada in care martisorul le impodobea imbracamintea.

Martisoarele din zilele noastre sunt confectionate manual sau sunt procurate din magazine, fiind compuse tot din doua fire alb-rosii, impletite din matase, la care se agata mici pandantive artizanale, care ar simboliza norocul, sanatatea, iubirea etc, obiceiul pierzandu-si mult din semnificatiile initiale.





http://www.lovesite.ro/martisorul-tradit...rimaverii/

[Image: userbaranukbyserj3.jpg]
Find all posts by this user
Add Thank You Quote this message in a reply
02-27-2010, 05:17 PM
Post: #3
RE: 1 MARTIE!
Doamnelor si domnisoarelor!
   
In prag de primavara, va iubim si va stimam!

...si maine este o zi...
http://www.verze.ro/forum-femei.html
Visit this user's website Find all posts by this user
Add Thank You Quote this message in a reply
02-28-2010, 04:07 PM (This post was last modified: 02-28-2010 04:14 PM by anuk.)
Post: #4
RE: 1 MARTIE!
(02-27-2010 05:17 PM)Old DG Wrote:  Doamnelor si domnisoarelor!

In prag de primavara, va iubim si va stimam!



Multumim pentru gandul frumos !
Ultimul vraci al lui Martisor

.

Snurul alb-rosu nu se impleteste oricum



Anisoara Peta, de 84 de ani, din Fantanele leaga lana alba cu cea rosie dupa o traditie straveche * Cu descantec la claca de sapte zile * Legenda Martisorului are peste 8.000 de ani si vine de la daci * Baba Dochia cu al sau fiu Dragobete si puterile magice * Femeile de azi habar n-au cine e Martisor, iar obiceiul actual e inutil



În faţa Tribunalului Bucureşti este un arbust care are mai multe şnururi de mărţişor legate de ramuri. Imaginile au fost surprinse în octombrie 2009. Cine şi de ce a legat mărţişoare de copaci în faţa Tribunalului? Ne-a lămurit un portar, care ne-a spus că la început de Martie, cei care au dosare pe rol leagă aceste simboluri ale primăverii de copacul de la intrare pentru a avea noroc în instanţe.


Conform literaturii de specialitate şi a descoperirilor arheologice, s-a stabilit că tradiţia Mărţişorului are o vechime de 8.000 de ani. La baza acestei datări au stat mărţişoarele albe şi roşii descoperite în siturile arheologice din România. Roşul simbolizează vitalitatea şi feminitatea, iar albul limpezimea şi masculinitatea.



Mărţişorul, o tradiţie veche de 8.000 de ani



martisorObiceiul Mărţişorului este răspândit astăzi pe tot teritoriul locuit cândva de neamurile tracice, din Albania până în Ucraina şi din Maramureş până în Grecia - dar nicăieri altundeva în lume. Tradiţia lui este legată de cultul silenului Marsias, inventatorul fluierului, un fel de duh al vegetaţiei şi al fecundităţii, pe de o parte, dar şi de legende având legătură cu sărbătoarea Dragobetelui, pe 24 februarie. Dragobetele este simbolul erosului la români, un fel de zeu care uneşte masculinitatea şi feminitatea, la tot ce este viu, d ela om la plante. În unele zone din România aceste două sărbători, Mărţişorul şi Dragobetele, sunt suprapuse.

Dacă despre Dragobete datele nu pot fi obţinute decât din tradiţia po39ră românească, despre silenul Marsias se ştie din legendele răspândite în antichitate în nordul Mării Mediterane, de la traci şi greci, la etrusci şi romani. Silenul Marsias apare pe mai multe monumente funerarea din Dacia, legat de copac, aşteptându-şi supliciul, adică jupuirea de viu. Pedeapsa i se trage de la pierderea unui concurs muzical cu zeul cu Apollo. Marsias a îndrăznit să-l provoace la o întrecere artistică pe însuşi zeul artei – lucru care i-a adus moartea. Trebuie specificat aici că toate sărbătorile de trecere de la sezonul rece la cel cald sunt însoţite în toate societăţile omeneşti de tradiţii care vorbesc despre jertfirea unei divinităţi pentru a crea viaţa – adică mitul sacrificiului pentzru regenerarea lumii.



Dochia cea rautacioasa si fiul ei Dragobete



Cea mai răspândită legendă a Mărţişorului vorbeşte despre o bătrână răutăcioasă, pe nume Dochia, care avea un singur fiu, pe Dragobete. Acesta s-a căsătorit, iar nora Dochiei a avut de suportat nenumărate răutăţi din partea soacrei. Într-o zi geroasă de iarnă şi-a trimis nora să culeagă căpşune coapte din pădurea înzăpezită. Nora aplecat plângând în pădure. Atunci a apărut un bărbat care se numea Mărţişor şi a întrebat-o de ce plânge. Femeia i-a spus, iar Mărţişor, cu puterile sale magice, a ajutat-o să-i ducă Dochiei fructele dorite. Văzând căpşunele, bătrâna a crezut că a venit deja vara şi a plecat cu oile pe munte. Pe drums-a făcut cald şi a început să-şi dea jos, pe rând, cele 9 cojoace. Un frig aspru a prins-o însă în vârful muntelui şi a îngheţat-o împreună cu animalele. În Bucovina există un ansamblu de stânci, una mai mare, înconjurată de altele mai mici, despre care tradiţia spune că ar fi Dochia şi oile sale.

Se spune că pe drumul către munte Dochia a împletiti un şnur din lână albă şi roşie. Acest şnur a rămas un simbol al momentului de trecere din iarnă în primăvară. În general, Dochia este cea mai răspândită variantă a legendelor despre Mărţişor. Variantele sunt uşor diferite de la o zonă la alta. În Bulgaria, de pildă, se numeşte Baba Marta.



Soarele a luat chipul unui fecior si a fost rapit de zmeu



Există şi o variantă, tot românească, mai apropiat de mitul sacrificiului, care spune că Soarele a coborât odată într-un sat, la horă, luand chipul unui fecior. Un zmeu l-a pândit şi l-a răpit dintre oameni, închizându-l în temniţă subpământeană. Lumea s-a întristat, păsările nu au mai cântat, izvoarele nu au mai curs, iar copiii nu au mai râs. Nimeni nu îndrăznea să-l înfrunte pe zmeu. Dar într-o zi, un voinic s-a hotărât să-l înfrunte. Drumul lui către zmeu a durat trei anotimpuri, vara, toamana şi iarna. A găsit palatul zmeului şi a pornit lupta. L-a învins pe zmeu şi a eliberat Soarele - dar rănile lui erau prea grave şi a murit. Sângele scurs în zăpadă a făcut să răsară ghioceii şi să înverzească natura. De atunci, în memoria acelui voinic, tinerii împletesc doi ciucuraşi: unul alb şi unul roşu şi îl dăruiesc fetelor pe care le iubesc.



Martisorul se "imbraca" si se "dezbraca"



În trecut femeile răsuceau fire albe şi roţii din lână, bumbac sau arnici. Firul se laga la gâtul sau la mâna copiilor. În unele zone purtau şnur şi fete şi femeile. Şnurul era „dezbrăcat” la „spartul Mărţişorului”, adică la 7, 9, 12 Martie, sau când înfloreşte vişinul ori trandafirul, sau când sosesc berzele şi rândunelele. Exista varianta ca în ziua de 40 de Mucenici să se dea jos şnurul, sau de Sfântu Gheorghe. Oricum, Mărţişorul se „îmbrăca” dimineaţa, înainte de răsărit şi se „dezbrăca” seara, după asfinţit. După ce se etermina sărbătoarea Mărţişorului, copiii sau femeile care l-au primit îl atârnau de un copac care face flori albe şi fructe roşii - de obicei măr. În acel moment destinul celui ce a purtat Mărţişorul se leagă cu cel al copacului - şi cum îi merge unuia, îi merge şi celuilalt. Se pare că a existat cândva obicieul de a lega mărţişor fiecărui membru al familiei, inclusiv animalelor din gospodărie, ca un fel de protecţie împortiva răului.



In Teleorman se fac mărţişoare după o tradiţie străveche



Anişoara Peţa are 84 de ani, este ultimul „vraci” din Fântânele – Teleorman şi îşi aminteşte că firele pentru mărţişoare erau toarse din lână, în luna ianuarie, imediat după Sfântul Ioan, la clacă, exclusiv de femei măritate. Acestea se strângeau în câte o casă şi lucrau firele de lână. O clacă pentru şnurul de mărţişor ţinea şapte zile, dar nu se mai ştie de ce exista un număr fix de zile. Lâna toarsă era împărţită în două, un fuior rămânea alb, altul era vopsit în roşu. De obicei, vopselurile erau făcute din ceapă sau diferite buruieni. În Teleorman se folosea “malaveţ”, care se dizolvau în oţet sau apă cu sare, pentru a stabiliza culoarea pe materialul textil. “Mamă, cei care aveau bani mai cumpărau şi lâna gata vopsită”, spune Anişoara Peţa. Următoarea etapă era împletirea şnurulu. Totul se făcea în secret şi se spunea o rugăciune pentru fiecare împletitură în parte. Femeia trebuia să ascundă mărţişorul, să nu îl vadă nici unul dintre membrii familiei înainte de 1 Martie. Apoi, pus în buzunar sau în sân, acesta era dus de femeie la biserică, la slujbele obişnuite, pentru “a se sfinţi” pe ascuns, fără să ştie nici măcar preotul. În seara ultimei zile a lunii februarie, copiii, inclusiv adolescenţii, făceau baie şi îşi pregăteau hainele curate pentru 1 Martie, când primeau mărţişorul, pe care îl legau la încheietura mâinii. “În trecut, nu primeau şnur decât copiii, fetele şi flăcăii”, ne-a spus octogenara din Fântânele.



Femeile de azi nu stiu cine e Martisor si ce e cu snurul



AIM a facut un scurt sondaj de opinie in zona Pietei Unirii din Bucuresti. Din cele aproximativ douazeci de femei chestionate niciuna nu a stiut ca Martisor a fost un barbat dintr-o legenda, care avea puteri magice. Doar doua au stiut ca initial numai snurul era cel ce se fabrica si care avea puteri prin descantec, iar mai apoi i s-au adaugat accesoriile de azi. Femeile de azi considera ca li s-a facut un cadou frumos de catre barbati, tinerele de catre iubiti, apoi ajung sa schimbe mertisoare intre ele, dar obicieul actual nu are nimic in comun cu traditia, fiind, in fapt, ceva inutil, fata de latura miraculoasa, magica, a legendei.

http://www.agentia.org/anchete/Ultimul-vraci-1347.html


Attached File(s) Thumbnail(s)
   

[Image: userbaranukbyserj3.jpg]
Find all posts by this user
Add Thank You Quote this message in a reply
02-28-2010, 09:24 PM
Post: #5
RE: 1 MARTIE!
Mărţişor



A venit şi vremea lor,
Timpul mărţişoarelor,
Prindeţi-le inocent,
La iubite-n piept.
Să fiţi mereu iubiţi,
Împreună fericiţi...
Pentru toţi, si pentru toate,
Mărţişoare, sănătate .

[Image: userbaranukbyserj3.jpg]
Find all posts by this user
Add Thank You Quote this message in a reply
[-] The following 1 user says Thank You to anuk for this post:
alerim_61
03-01-2010, 01:25 AM
Post: #6
RE: 1 MARTIE!
Va doresc sa aveti o primavara frumoasa mai ales in suflet .

Aloha, mai no, aloha aku-Daruieste iubire atunci cand esti daruit cu iubire...




Find all posts by this user
Add Thank You Quote this message in a reply
[-] The following 1 user says Thank You to Hawaii for this post:
alerim_61
Post Reply 




User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | WWW.PREMONITII.RO | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication